Online marketing op maat

Decoratie in het kantoor van Bits & Bytes

Om jouw product, dienst en website in de kijker te plaatsen is online adverteren de optimale oplossing. Zo kan je al met kleine bedragen aan de slag gaan en kan je geleidelijk aan schalen. Alles is ook uitermate meetbaar en deze gegevens kunnen we later gebruiken, hoe cliché het gezegde ook mag zijn... Meten, dat is weten!

Kantoor ruimte van Bits & Bytes 's avonds

Content

Content is zeer belangrijk, jouw website moet voorzien zijn van sterke content die de basis kan zijn van een advertentie. Maar niet alleen je website moet voorzien worden van sterke content, ook jouw advertenties hebben nood aan een korte maar stevige tekst. Je kan gerust denken aan de klassieke advertenties met uitzondering dat we heel wat mensen meer bereiken via moderne kanalen en die bovendien ook kunnen volgen met jouw gepersonaliseerde advertenties in elke fase van het verkoopproces.

Advertising

Je kan adverteren via verschillende kanalen denk maar aan Facebook, Instagram, LinkedIn en nog zoveel meer. Dagelijks komen er ook steeds meer en meer platformen die toelaten om te adverteren, denk maar aan Pinterest die recentelijk ook in België toelaat om te adverteren of TikTok. Om jouw doelpubliek optimaal te bereiken maken we gebruik van verschillende technieken waaronder ook content funnels

Funnels

Om een “funnel” op te bouwen maken we gebruik van 4 fases. Awareness, engagement, conversion en retargeting.

Een funnel kan je het best voorstellen als een trechter waar we de specifieke doelgroep gaan doorloodsen. Allereerst beginnen we met een ruime maar gedefinieerde doelgroep. Deze doelgroep zal onze eerste reeks van advertenties te zien krijgen, wie hier interesse vertoont zal door de “funnel” gaan en komt terecht in onze verfijnde doelgroep.

In deze fase hebben we dus een doelgroep die geïnteresseerd lijkt te zijn, om deze doelgroep te motiveren om over te gaan tot conversie gaan we deze stimuleren via een engagement post. Opnieuw gaan we de individuen met interesse door de funnel loodsen in een nog meer verfijnde doelgroep. Dit is de doelgroep die klaar is om over te gaan tot aankoop of om gebruik te maken van jouw diensten.

Maar wat nu met de personen die uiteindelijk toch niet zijn overgegaan tot aankoop? Deze kunnen we gaan retargeten om ze toch nog te laten overgaan tot aankoop. Natuurlijk kunnen we ook de personen gaan retargeten die wel een actie ondernamen, zo kan hij of zij altijd opnieuw converteren.

Een meeting ruimte in het Meeting district

Bovendien kunnen we ook elke voorgaande doelgroep uitbreiden door gebruik te maken van look-a-like audiences, dit zijn personen die heel goed lijken op jouw uitgekomen doelgroepen. Dit kan op vlak van verschillende zaken zoals interesses, leeftijd, gedrag. Je kan dus je doelgroep blijven uitbreiden en optimaliseren in het proces. Natuurlijk is het gebruik van retargeting afhankelijk van de digitale strategie en de verdeling van het budget.

SEA

Gebruik van social media kanalen is een heel succesvolle manier van adverteren maar ook adverteren op zoekmachines is steeds een groot succes. Zo kan je advertenties weergeven aan personen die zoeken op bepaalde termen of met bepaalde vragen zitten, kan jij het antwoord geven op hun vraag dan is de kans ook groot dat ze jou zullen contacteren om hun vraag op te lossen.

Om een succesvolle SEA (Search Engine Advertising) campagne op te zetten is een sterke website met stevige content van essentieel belang. Hoe belangrijker de zoekmachine jouw content vindt, hoe hoger maar ook hoe goedkoper het wordt om jouw advertenties weer te geven. Daarom is het dus belangrijk om ook jouw SEO in de gaten te houden aangezien dit aangeeft hoe goed zoekmachines de inhoud van jouw website begrijpen en deze relevant vinden voor de gebruiker.